nedjelja, 26. ožujka 2017.

KRUHA I IGARA


Za vrijeme Nerona, rimskog imperatora, već dva tjedna po ulicama Rima rulja je nekontrolirano divljala. Privreda najvećeg svjetskog imperija se raspadala poput stare krpe. Cijena održavanja glomaznog državnog aparata i vojske sa svim vojnim katapultima, balistama i brzim galijama, je ogolila narod do kosti, a povrh toga se moralo trošiti novac i na razne pokorene zemlje koje su zavisile od rimske potpore. Osiromašena vlada nije imala novca ni da prehrani ljude niti da se bori protiv njih.

Usred te krize zapovjednik ratne mornarice žurio je prema Senatu na dogovor s tribunima.

-Trgovački brodovi čekaju u Egiptu da se natovare. Brodovi se mogu napuniti sa žitom za gladne u Rimu ili s pijeskom da ispune arene. Što da radimo? – uzviknuo je.

-Da li si ti lud?  - povikali su tribuni na njega. Situacija ovdje je van kontrole. Cezar je poludio, vojska je na rubu bunta a ljudi po ulicama umiru od gladi. Za ime Boga, šalji pijesak! 
Ubrzo se po cijelom gradu pronio glas da će se organizirati utrke kočija u Cirkusu Maximusu. Tri stotine pari gladijatora će se boriti do smrti i tisuću i dvjesto kažnjenika  će biti bačeno lavovima. Prikazat će se i slonovi, nosorozi, tigrovi i leopardi. A za kraj, kao prava poslastica, prikazat će se silovanje dvadeset mladih djevica od strane šakala. Ulaznice za stražnja sjedala su besplatna, s tek malenom cijenom za prvih trideset šest redova.

Sve ostalo je ubrzo zaboravljeno. Puna dva tjedna gomila je uživala na velebnom stadionu gdje su se opijali i kladili do besvijesti. Još jednom je vlast dobila na vremenu da pronađe drugo rješenje kako izići iz problema.

Jedan od zabavljača je prišao Cezaru: 
-Tvoj položaj u carstvu ovisi o nama kako ćemo zabaviti rulju.

Mladi car mu odgovori:
-Narod koji je pokorio cijeli svijet sada zanimaju samo dvije stvari: kruh i igre.


Izvadak iz knjige Oni moraju umrijeti, D P Mannixa

2 komentara:

  1. zašto ne piše što znači "kruha i igara"

    OdgovoriIzbriši
  2. Bok, ja sam Biserka Šimunić, ovdje sam da bih cijelom svijetu prenio ovu dobru vijest o tome kako sam vratio ljubav svog supruga. Bila sam izbezumljena kad me prošli mjesec ljubav ostavila zbog druge djevojke, ali kad sam našla prijatelja koji me upoznao s liječnikom Alabom, velikim glasnikom, razgovarala sam s njim o svom problemu, kako me je suprug napustio i kako moram dobiti posao u vrlo velikoj tvrtki. Samo mi je rekao da sam došao na pravo mjesto da ću dobiti želju srca bez ikakvih nuspojava. Rekao mi je što bih trebao učiniti, nakon što je to učinjeno, sljedeća dva dana, moja me ljubav nazvala telefonom i rekao mi izgovore da živim prije sada, a sljedeći tjedan nakon što me ljubav zvala da molim za oproštenje, bila sam pozvan na razgovor u moju omiljenu tvrtku, morao sam raditi kao nadzornik. Tako sam sretna i shrvana da moram reći cijelom svijetu o tome kako mi dr. Alaba pomaže da dam svom srcu deseir. Doktor Alaba stručnjak je za sve vrste uroka i dobre magije. Ako trebate pomoć, obratite se dr. Alabi na sljedeću e-adresu: dralaba3000@gmail.com
    želim ti sve najbolje

    OdgovoriIzbriši